De nieuwe Mercedes-Benz VLE rijdt naar Rome en slaagt met vlag en wimpel voor lange afstandstest.

De route van Stuttgart naar Rome, die twee Mercedes-Benz VLE testvoertuigen aflegden, besloeg bijna 1.100 kilometer - met slechts twee korte laadstops van 15 minuten elk. Het routeprofiel: veeleisend. Op kronkelige en steile bergpassen over de Alpen, lange snelwegtrajecten, drukke provinciale wegen en in smalle straten toonde de VLE zijn geschiktheid voor dagelijks gebruik, bijvoorbeeld voor reizen door gezinnen en mensen met een actieve levensstijl.
- De Stuttgart aux Alpes jusqu’à Rome – avec seulement deux courtes pauses de recharge de 15 minutes, dans des conditions de conduite réelles.
- Le Mercedes-Benz VLE démontre l’efficacité de la nouvelle Van Electric Architecture lors de ce trajet longue distance.
- La direction de l’essieu arrière assure une conduite facile et agile, même dans les virages serrés des rues italiennes.
De Mercedes-Benz VLE scoorde hier hoge punten: de testvoertuigen legden de 1.090 kilometer lange route van Stuttgart naar Rome moeiteloos af in ongeveer 13 uur. Het opladen duurde onderweg slechts twee keer 15 minuten. Bij de start in Stuttgart was de buitentemperatuur 11 graden Celsius, terwijl de aankomst in Rome plaatsvond bij 33 graden. Comfort werd niet opgeofferd, terwijl het interieur gedurende de hele route op 22 graden werd geconditioneerd.
De achterasbesturing bewees zijn waarde vooral op kronkelige bergpassen en in de smalle straten van Italiaanse steden. Het zorgt voor wendbaarheid en dus stressvrij rijgedrag.
“Onze toekomstige MPV's hebben opnieuw indrukwekkend hun geschiktheid voor dagelijks gebruik aangetoond op de langeafstandsroutes. Met slechts twee korte laadstops van Stuttgart via de Alpen naar Rome - de Mercedes-Benz VLE demonstreert de indrukwekkende efficiëntie van het nieuwe Van Electric Architecture-platform.”
Dr. Andreas Zygan, Hoofd Ontwikkeling Mercedes-Benz Vans, Mercedes-Benz AG